Wednesday, October 24, 2012

.something to ponder.

Assalamualaikum & hi!

Pertama kali dalam hidup sangat suka tengok jelibin. Nampaknya estrogen telah mula memainkan peranan. Ehem.

Jadi pagi tadi seperti biasa, sebelum tidur kembali, aku online untuk konon-konon mencari ketenangan. Ye ketenangan di dunia maya. Ihik ihik. Ketenangan hape benda kat internet nokk.

Oleh kerana kelmarin aku turut marathon beberapa artikel Yasmin Mogahed yang osem (tak tau perkataan lain yg kurang urban), terbaca pula "verily, with hardship comes ease". Dalam melayunya sebut "sesungguhnya, dengan kesusahan akan datang kesenangan" yang mana setelah seminit berfikir baru teringat yang partner pernah cakap benda yang sama.

I was going through a rocky weekend at that time. Yang paling utamanya, masa tuh tengah cari bangunan untuk ip. Dan cuma tinggal group aku yang terkapai-kapai. Sampai nyanyuk aku tak lupa nama orang yang mempermainkan perasaan kami!! Wah gituh punya dendam hahaha. Takde la. Tak dendam. Cuma kecewa je. Semoga Allah bukak mata dia luas2 supaya dia perasan apa2 dia buat ni.

Partner telah berkata "dalam setiap kesusahan, ada kesenangan" which technically meant the same thing as been told in al-Quran yang mana satu semester kemudian baru aku tahu hehehehe. Dalam surah ash-sharh (kadang-kadang org sebut surah al-insyirah). Sejuk sikit hati ni bila dengar partner cakap ayat tu, which at that time i didn't know it was from al-Quran. Rasanya beliau juga turut tidak tahu kerana beliau berkata beliau pernah terbaca (or terdengar) somewhere hehehe. Bila selak translation, rupanya surah tu memang untuk menyejukkan hati yang duka lara tertekanan sndhdbrfhf semua semualah. Mungkin Allah nak suruh aku bukak al-Quran dengan makna dia. Cara halus paling halus. Sobsobsob..

Mulai sekarang, surah ash-shahr akan menjadi rujukan pertama saya bila tensi dengan esemen. Ingat ni hajimah!

Wassalam~

No comments:

Post a Comment