Saturday, February 2, 2013

.tentang social network.

untuk mengepos gambar sendiri terpampang sebesar-besarnya di fesbuk adalah perkara ke 932449284042 dalam list aku. k tak tak. sebenarnya aku tak berapa gemar share gambar sebab nanti kantoi keluar jalan-jalan hahahaha.

tapi jugak, kadang-kadang mungkin aku sendiri tak perasan tentang perasaan orang lain bila tengok gambar aku. tak kisah la gambar sukaria ke menangis tangkap leleh punya. aku selalu sebenarnya jeles bila tengok orang bersukaria. mungkin sebab tu aku tak berapa gemar post gambar bersukaria dah sekarang. lagi-lagi kalau yang bersukaria tu member rapat ke agak-agak ngam ngan kita. tak ke lagi sedih sebab tak diajak? iskkk.. ecewah tade la. kalau tak diajak tu faham-faham sendiri la hahaha. k jari jahat ni. lagipun bila member-member jenis ni post pasal something tentang dia yang kita tak tau tapi lepas bukak fesbuk tau pulak kita pasal dia tak ke rasa seperti oh siapakah aku sebenarnya aku dihatimu...? :'(  aicehhh. ngade sungguh.
tentang gambar sedih, err.. perlu kah?

orang dulu takyah fesbuk dan twitter pun. i think these two things (and instageram) kills the things that make human a human.

pernah aku deactivate twitter. sebab tak tahan baca orang merungut. padahal orang-orang tu member-member sendiri jugak. nak unfollow tak sampai hati  jadi aku deactivate je la :3 . tapi lepas tu rasa macam rugi sebab banyak akaun yg aku follow adalah sumber ayat-ayat motivasi dan pembuka pencerahan minda. macam saifulislam, wardina (was. now i find her tweets are quite err... something else), lost islamic history (which is in my top list) and some others. oleh itu aku activate semula. but not as addi\ctive as before.

fesbuk pulak.. err.. kalau tak sebab group fqs, aku rasa dah lama aku deactivate. atau mungkin kerana ada sesetengah perkara kita tak mahu lepaskan?

kita ke aku?

No comments:

Post a Comment