Thursday, February 21, 2013

aku tak tahu sebulan cuti ni buat aku lebih matang atau cuma menghilangkan sedikit demi sedikit lapisan kesabaran aku. tak mudah, sungguh tak mudah untuk kau bela orang tua kau macam mana diorang bela kau dulu. orang kata, semakin tua, semakin kita kembali macam masa kita budak-budak dulu. kalau budak, kau boleh marah. dia diam ke menangis ke, kau boleh pujuk. macam mana kalau mak abah kau nakal macam budak-budak kecik? kau nak jerit suruh diorang behave? huh, free free kena panggil anak derhaka.

sungguh, cuti ni aku mungkin tak kerja tambah duit. tapi aku mula belajar macam mana tentang hubungan yang matang. mungkin kalau dulu aku mudah melontarkan komen dan pendapat tentang sesuatu senario. tapi sekarang aku lebih faham. you are not in their shoes, you can't tell the whole story. mak bapak boleh jaga sepuluh anak tapi belum tentu sepuluh anak boleh jaga mak bapak. iya kenyataan ini sedih tapi itulah realiti. sungguh aku tabik sesiapa yang mampu membela mak bapak sendiri. you have so much patience i could cry seeing how patient you are :'( . hanya Allah dapat membalas perbuatan baik kalian.

bila aku dah tua sikit nanti, aku tak tau sama ada aku boleh duduk serumah dan jaga mak bapak aku. many factors considered tapi semoga aku tergolong dalam golongan orang-orang yg sabar dan dapat menjaga mak bapak di hari tua mereka.

No comments:

Post a Comment